Firma Carport Sp. z o.o. informuje, że używa na stronach aukcyjnych technologii "cookies" (tzw. "ciasteczka") do identyfikacji zalogowanych użytkowników w celu poprawnej prezentacji informacji. Użytkownik, który nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Informujemy, że wyłączenie w przeglądarce obsługi plików cookie może utrudnić bądź uniemożliwić poprawne korzystanie ze stron serwisu.

  • Polski
  • English

FAQ najczęstsze pytania

1. Kto może kupować pojazdy na WRECAR Samochody Uszkodzone

Uczestnikiem licytacji może być każdy, kto pomyślnie przeszedł proces rejestracji, został dopuszczony do aukcji i opłacił opłatę abonamentową. Mogą to być zarówno podmioty gospodarcze jak i osoby fizyczne. Jednak osoby fizyczne nie mają dostępu do aukcji przeznaczonych wyłącznie dla podmiotów gospodarczych (informacja jest podana w aukcji).

2. Czy do udziału w aukcji wymagana jest wpłata wadium?

Nie ma obowiązku wpłaty wadium-warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w licytacji jest prawidłowa rejestracja poprzez witrynę internetową www.wrecar.pl i opłacenie opłaty abonamentowej. Rejestracja jest darmowa oraz jednorazowa i umożliwia dostęp do wszystkich aukcji zgodnie ze statusem użytkownika. Wyjątek stanowi aukcja z gwarancją akceptacji, gdzie warunkiem dopuszczenia do uczestnictwa w licytacji jest wpłata wadium.

3. Jak przebiega rejestracja na portalu?

Rejestracja na portalu aukcyjnym wrecar.pl składa się z dwóch etapów: Etap 1: Poprawne wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego w zakładce ZAREJESTRUJ SIĘ. Etap 2: Uiszczenie opłaty abonamentowej oraz aktywowanie konta Użytkownika. W celu zrealizowania opłaty należy zalogować się na swoje konto użytkownika, wejść do zakładki OPŁATY i wykonać przelew przy pomocy systemu szybkich płatności. Abonament umożliwia korzystanie z Portalu wrecar.pl przez okres 1, 3, 6 lub 12 miesięcy. W ramach wniesionej opłaty aktywacyjnej można brać udział w dowolnej ilości aukcji. Wysokość opłat jest określona w Cenniku stanowiącym załącznik nr.1 do Regulaminu Aukcji Organizowanych przez WRECAR.PL. Aktywacja konta nastąpi maksymalnie w ciągu 24 godzin (dotyczy dni roboczych) po zaksięgowaniu opłaty abonamentowej. W przypadku kiedy konto rejestruje podmiot mający siedzibę lub zarejestrowaną działalność poza terytorium Polski, WRECAR.pl zastrzega sobie możliwość wymagania przesłania dodatkowych dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności. Rejestracja jest jednorazowa i umożliwia dostęp do wszystkich aukcji zgodnie ze statusem Użytkownika. Przed przystąpieniem do Aukcjonowana pojazdów, uczestnik Aukcji zostanie poproszony o zaakceptowanie Regulaminu Aukcji. Zaleca się uważne zapoznanie się z w/w Regulaminem. W przypadku aukcji z gwarancją akceptacji dodatkowo należy uiścić wadium jako jednorazową opłatę zwrotną uprawniającą do uczestnictwa w tego typu aukcjach. Informacje szczegółowe zawarte są w Regulaminie.

4. Jak działa aukcja ?

Pojazdy licytować można na trzy sposoby:
1. Bezpośrednie licytowanie przy użyciu przycisków 100, 200, 500, 1000, 2000
2.Licytowanie przy użyciu automatu (powierzenie licytacji snajperowi)
3. Licytowanie przy użyciu opcji Moja Cena
W celu zdobycia szczegółowych informacji na temat sposobów licytacji zapraszamy do wizyty zakładki Instrukcja punkt III

5. Nie mam klawiszy do licytacji. Dlaczego?

Jeżeli po zarejestrowaniu się nie pojawiły się klawiszy do licytacji, prosimy o sprawdzenie czy zostały spełnione wszystkie warunki niezbędne do wzięcia udziału w licytacji (patrz punkt 3 „Jak przebiega rejestracja na portalu”).
Jeżeli wszystkie warunki formalne zostały spełnione, i dostali Państwo powiadomienie o otrzymaniu dostępu do aukcji, prosimy o sprawdzenie czy został zaakceptowany „Regulamin aukcji”. Jeżeli Regulamin nie został zaakceptowany, należy się wylogować, zalogować się ponownie i zaakceptować Regulamin. - Jeżeli pomimo wykonania powyższych czynności klawiszy do licytacji się nie pojawiły, prosimy o kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta

6. Kiedy wiadomo, że wygrałem aukcje?

Złożenie najwyższej oferty w licytacji sygnalizowane jest przez system komunikatem: "Twoja oferta jest najwyższa!" Komunikat: "Nie licytujesz lub Twoje podbicie nie jest najwyższe!" oznacza, że w licytację wygrywa inny użytkownik. Potwierdzeniem wygranej aukcji jest email potwierdzający złożenie najwyższej oferty przesłany przez pracownika WRECAR Samochody Uszkodzone po zakończeniu się aukcji. Uwaga! Złożenie najwyższej Oferty nie skutkuje zawarciem umowy sprzedaży. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w przypadku akceptacji Oferty przez Sprzedającego. Wyjątek stanowi aukcja z gwarancją akceptacji, w której wygrana aukcja oznacza automatyczną akceptację najwyższej oferty i zakup pojazdu za wylicytowaną kwotę

7. Kiedy wiadomo, że moja oferta została zaakceptowana przez sprzedającego ?

Po zakończeniu aukcji jej wyniki zostają przekazane do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, które skontaktuje się z właścicielem pojazdu i zaproponuje sprzedaż pozostałości w zaoferowanej na aukcji cenie. Decyzja o sprzedaży leży wyłącznie w gestii właściciela pojazdu. Jeżeli właściciel wyrazi zgodę na zaoferowaną cenę Kupujący nabywa pojazd. O decyzji właściciela, WRECAR Samochody Uszkodzone poinformuje Kupującego drogą e-mailową.
W momencie akceptacji oferty w profilu Użytkownika pojazd przechodzi z "Niezatwierdzone" do "Nieopłacone" w zakładce Moje aukcje . Wyjątek stanowi aukcja z gwarancją akceptacji, w której wygrana aukcja oznacza automatyczną akceptację najwyższej oferty i w dalszym kroku uruchomienie procesu transakcyjnego i odbioru pojazdu.

8. W jakiej formie płacę za pojazd?

Dokonanie płatności za zakupione pojazdy następuje na podstawie ustaleń między Sprzedającym a Kupującym. Zalecana forma płatności to GOTÓWKA przy odbiorze pojazdu. Wydanie pojazdu przy płatności przelewem odbywa się po zaksięgowaniu wpłaty. W przypadku aukcji z gwarancją akceptacji, płatność za zakupiony pojazd następuje przelewem na rachunek bankowy WRECAR na podstawie noty księgowej, którą należy uiścić w terminie 1 dnia od zakończenia aukcji. Przekazanie danych Sprzedającego oraz odbiór jest możliwy po zaksięgowaniu wpłat tj. opłaty aukcyjnej i kwoty za pojazd.

9. Jak wygląda odbiór pojazdu?

Odbiór pojazdu jest możliwy po zapłaceniu pełnej kwoty za pojazd na rzecz Sprzedającego. Szczegóły zapłaty (gotówka / przelew) ustalane są indywidualnie dla każdego pojazdu między Sprzedającym a Kupującym. Odbiór pojazdu odbywa się w lokalizacji wskazanej na aukcji. Wyjątek stanowi aukcja z gwarancją akceptacji, w której odbiór pojazdu jest możliwy po zaksięgowaniu wpłat tj. opłaty aukcyjnej i kwoty za pojazd. Odbiór pojazdu odbywa się w lokalizacji wskazanej na aukcji. W przypadku, gdy pojazd nie zostanie odebrany w regulaminowym terminie, lokalizacja pojazdu może ulec zmianie.

10. Czy mam prawo odstąpić od umowy kupna-sprzedaży?

W przypadku rażących niezgodności pomiędzy stanem faktycznym a stanem opisanym na portalu WRECAR Nabywcy przysługuję możliwość zgłoszenia reklamacji. Reklamacje powinny być zgłoszone do WRECAR Samochody Uszkodzone za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] . Do reklamacji powinny być załączone zdjęcia wyraźnie wskazujące na rozbieżność pomiędzy faktycznym stanem pojazdu a opisem w aukcji oraz propozycja rozstrzygnięcia reklamacji. Opłata aukcyjna od Nabywcy w przypadku niedojścia transakcji do skutku z winy Kupującego wynosi 5000,00 zł netto. Opłata aukcyjna od Nabywcy w przypadku braku możliwości realizacji transakcji z przyczyn nie leżących po stronie Nabywcy wynosi 0,00 zł netto - w przypadku wcześniejszego uiszczenia opłaty aukcyjnej zostaje ona zwrócona nabywcy.

11. Czy po zakończeniu aukcji można kupić pojazd bez licytacji (poza aukcją)?

Wszystkie pojazdy są sprzedawane wyłącznie w drodze licytacji internetowej. Brak jest możliwości zakupu poza aukcją.

12. Jakie są opłaty związane z zakupem pojazdu?

Opłata aukcyjna od Kupującego uzależniona jest od wartości transakcji:

 CENA SPRZEDAŻY BRUTTO 

OPŁATA AUKCYJNA NETTO 

do 500 PLN 

180 zł 

501 - 2000 zł 

180 zł 

2001 - 4000 zł 

390 zł 

4001 - 6000 zł 

650 zł 

6001 - 10 000 zł 

975 zł 

10 001 - 20 000 zł 

1750 zł 

20 001 - 70 000 zł 

3000 zł 

od 70 001 PLN 

4000 zł  

13. Ile się czeka na akceptację złożonej oferty?

Po zakończeniu aukcji WRECAR Samochody Uszkodzone skontaktuje się z Dostawcą i zaproponuje przeprowadzenie transakcji za kwotę wskazaną w najwyższej Oferowanej Cenie Zakupu. Następnie Oferta zostaje przekazana do Sprzedającego (właściciela pojazdu). Sprzedający zobowiązany jest podjąć decyzję w ciągu 21 dni. Jeżeli Sprzedający wyrazi zgodę na zaoferowaną cenę, Kupujący nabywa pojazd. O decyzji Sprzedającego, WRECAR Samochody Uszkodzone poinformuje Kupującego drogą e-mailową, na wskazany adres e-mail w formularzu rejestracyjnym przez Kupującego, najpóźniej 1 dzień roboczy po otrzymaniu decyzji od Sprzedającego. W przypadku niepodjęcia przez Sprzedającego decyzji co do zawarcia transakcji w terminie dwudziestu jeden dni, WRECAR Samochody Uszkodzone poinformuje o tym Kupującego drogą e-mailową. Po otrzymaniu powyższej informacji Kupujący przestaje być związany swoją ofertą kupna, a ewentualne zawarcie transakcji za kwotę wskazaną w Oferowanej Cenie Zakupu może nastąpić jedynie za zgodą obu Stron – Sprzedającego i Kupującego. W takiej sytuacji żadna ze Stron nie jest jednak zobligowana do zawarcia transakcji.

14. W jaki sposób mogę aktywować abonament?

Po zalogowaniu się na swoje konto użytkownika należy wejść do zakładki OPŁATY i kliknąć „dodaj abonament”. Po wybraniu odpowiedniego abonamentu (1, 3, 6, 12 miesięcy) następuje przekierowanie na stronę Przelewy24. Należy wybrać swój Bank i dokonać szybkiej płatności on-line. W przypadku braku odpowiedniego Banku na liście systemu szybkich płatności, należy wydrukować przekaz tradycyjny (Karty i inne) i opłacić go. Taki przelew można zrealizować w dowolny, dostępny sposób, tzn. przy pomocy Internetu, WAP-u, telefonu lub manualnie. Serwis zauważy wpłatę najpóźniej w ciągu 2-ch godzin od momentu pojawienia się wpłaty.

15. Program Lojalnościowy

Portal Wrecar.pl daje możliwość każdemu zarejestrowanemu uczestnikowi wzięcie udziału w programie lojalnościowym. Uczestnik poprzez wygranie aukcji zbiera punkty lojalnościowe, które są automatycznie sumowane na jego loginie. Odpowiednią ilość punktów lojalnościowych można wymienić na miesięczny abonament. Warunki programu lojalnościowego: - Uczestnik otrzymuje ***100***(sto) punktów lojalnościowych za każdą wygraną aukcję, w której nie otrzymał akceptacji złożonej oferty, - w przypadku w którym Uczestnik otrzyma akceptację złożonej oferty, punkty nie będą przyznawane. W tym przypadku użytkownik finalizuje zakup pojazdu. - Punkty lojalnościowe na portalu Wrecar Samochody Uszkodzone podlegają wymianie na usługę miesięcznego dostępu do portalu Wrecar. - 10 000 (dziesięć tysięcy) punktów Użytkownik portalu może wymienić na usługę miesięcznego (1 miesiąc) abonamentu. - Punkty lojalnościowe można wymienić w zakładce OPŁATY - Abonament 1 miesiąc (opcja za punkty).

16. Czym jest „dogrywka” i w jaki sposób przebiega ?

Jeżeli do zakończenia oznaczonego czasu trwania aukcji zostanie złożona oferta od więcej niż jednego Oferenta rozpoczyna się „dogrywka” trwająca 30 sekund. W dogrywce biorą udział Oferenci, którzy w czasie trwania aukcji złożyli dwie najwyższe Oferowane Ceny Zakupu. Każda nowa oferta zakupu pojazdu, korzystniejsza od ofert już złożonych powoduje uruchomienie kolejnej dogrywki, trwającej 30 sekund, w toku której Oferenci mogą przedstawiać oferty zakupu pojazdu.

17. Jak wygląda zakończenie aukcji z „dogrywką” ?

Aukcja kończy się wraz z zakończeniem dogrywki, w toku której nie złożono oferty zakupu pojazdu, powodującej rozpoczęcie kolejnej dogrywki. W razie złożenia przez różnych Oferentów więcej niż jednej oferty zawierającej taką sama oferowaną cenę zakupu pojazdu, o pierwszeństwie decyduje kolejność złożenia ofert tj. wygrywa oferta złożona wcześniej.

18. Na czym polega WPU ( Wartość Pojazdu Uszkodzonego)?

Aukcje oznaczone na liście jako „AUKCJE Z WPU” zawierają informację odnośnie wartości pojazdu uszkodzonego, wyliczoną według kalkulacji Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
Wskazanie tej wartości nie ma wpływu na aukcje, ma wyłącznie charakter informacyjny. Oferty przekraczające Wartość Pojazdu Uszkodzonego lub zbliżone do tej wartości są częściej brane pod uwagę, niż Oferty znacznie od niej niższe. Złożenie Oferty przekraczającej WPU może znacznie zwiększyć szansę na jej zaakceptowanie.
UWAGA!
Osiągnięcie lub przekroczenie WPU nie gwarantuje akceptacji oferty-ostateczna decyzja należy do właściciela pojazdu.

19. Czym różni się aukcja z GWARANCJĄ AKCEPTACJI od pozostałych aukcji?

Przystępując do aukcji z gwarancją akceptacji Oferent ma pewność, że jeśli ją wygra to zakupi pojazd za wylicytowaną kwotę bez konieczności oczekiwania na akceptacje oferty przez Sprzedającego.

Powered by WRECAR